Συμβουλές Υγιεινής διατροφής για τραγουδιστές και μουσικούς

Για να κρατήσετε τη φωνή σας υγιή, δεν αρκεί μόνο ν” αποφεύγετε τα κρυολογήματα ή τη γρίπη που μπορούν να κάνουν δύσκολο όχι μόνο το τραγούδι, αλλά και την ομιλία σας. Θα πρέπει επίσης να διατηρείτε έναν γενικά υγιή τρόπο ζωής και να κάνετε σωστή διατροφή. Η διατροφή των τραγουδιστών διαφέρει αρκετά από την υγιεινή διατροφή για ενήλικες. Για παράδειγμα, ορισμένες τροφές μπορεί να είναι επιβλαβείς για τις φωνητικές χορδές σας ή να γεμίσουν με βλέννες τον λαιμό σας. Από την άλλη, κάποιες άλλες μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν να βελτιώσουν την υγεία και τη κατάσταση τόσο του λαιμού σας, όσο και των φωνητικών χορδών σας.

  • Ποτά καφεΐνη και το αλκοόλ

Όλα τα ποτά που περιέχουν καφεΐνη, στα οποία συμπεριλαμβάνονται το τσάι, ο καφές και ορισμένα, είναι επιβλαβή για τη φωνή σας. Ο λόγος που το λέμε αυτό, είναι το γεγονός ότι η καφεΐνη είναι ένα φυσικό διουρητικό, κι έτσι μπορεί να κάνει τους μυς του λαιμού σας ν” αφυδατωθούν, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε μυϊκή συστολή. Οι σφιγμένους μύες κάνουν πιο δύσκολη και πιο επικίνδυνη την παραγωγή υπέροχου και απλού ήχο με τη φωνή σας. Οι σφιχτοί μύες για μακρά ή τακτά χρονικά διαστήματα, μπορεί να οδηγήσουν σε βλάβες των φωνητικών χορδών, προκαλώντας βραχνάδα, ή ακόμα και απώλεια κάποιον φωνητικών ικανοτήτων.

  • Γαλακτοκομικά προϊόντα

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι μια από τις μεγαλύτερες ομάδες τροφίμων που πρέπει ν” αποφύγετε για να προστατεύσετε το λαιμό σας. Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, στα οποία συμπεριλαμβάνονται το γιαούρτι, το τυρί, τα παγωτά, το γάλα και το βούτυρο, αυξάνουν τη παραγωγή φλέγματος στο λαιμό σας. Αυτές οι παραπάνω βλέννες, δυσκολεύον πολύ τη  παραγωγή ενός σταθερά καθαρού τόνου, καθώς θα σας κάνουν να καθαρίζετε συνέχεια το λαιμό σας και ν” ανησυχείτε για την κατάσταση του. Δεν χρειάζεται να αποφεύγετε όλα τα γαλακτοκομικά προϊόντα αλλά δεν πρέπει να τα καταναλώνετε πριν από μία παράσταση, ή σε τακτική βάση.

  • Ενυδατικά Τρόφιμα

Η καλή και σωστή ενυδάτωση είναι το κλειδί για μια υγιή φωνή, σύμφωνα με τους περισσότερους προπονητές φωνητικής. Αν και το να πίνετε αρκετά υγρά σε όλη τη διάρκεια της ημέρας είναι το βασικό για μία σωστή ενυδάτωση, μπορείτε επίσης να αυξήσετε την πρόσληψη υγρών μέσα από τις τροφές που τρώτε. Εκτός από τη συνιστώμενη κατανάλωση οκτώ ποτηριών νερού ή μη καφεϊνούχων ποτών την ημέρα, μπορείτε να τρώτε και φρούτα ή λαχανικά που έχουν υψηλή φυσική περιεκτικότητα σε νερό. Η δροσερή γεύση της ντομάτας, του σέλινο και το αγγουριού θα είναι μια παραπάνω από ευπρόσδεκτη ανακούφιση για τις σκληρά εργαζόμενες φωνητικές χορδές σας. Παρομοίως, φρούτα πλούσια σε υγρά όπως τα μήλα, τα σταφύλια και τα ροδάκινα είναι επίσης καλές επιλογές για τη φωνή σας.

  • Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α μπορεί να βρεθεί σε μεγάλη ποικιλία τροφίμων και είναι απαραίτητη για την υγεία των μαλακών ιστών, του δέρματος και των βλεννογόνων. Οι υγιείς βλεννογόνοι, ιδιαίτερα αυτοί που βρίσκονται στο λαιμό σας, θα σας προσφέρουν μία καλύτερη γενική υγεία του λαιμού σας. Η βιταμίνη Α βρίσκεται σε υψηλές ποσότητες σε τροφές όπως τ” αυγά και το κρέας και ιδιαίτερα στο συκώτι. Θα τη βρείτε επίσης και σε κίτρινα και πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά, όπως τα πορτοκάλια, οι πιπεριές, τα καρότα, τα βερίκοκα και τα πεπόνια καθώς και σε σκούρα, φυλλώδη πράσινα λαχανικά, όπως το κατσαρό λάχανο και το σπανάκι.